Zadowolenie pracowników ma zasadnicze znaczenie dla ogólnego sukcesu firmy, dlatego ważne jest, aby ustanowić pozytywną kulturę firmy oraz oferować benefity i korzyści z pracy, które ekscytują i inspirują pracowników, a także przyciągają największe talenty do procesu rekrutacji.
Oto 11 imponujących korzyści dla pracowników oferowanych przez duże i małe firmy.
Mnóstwo wolnego czasu
Kiedy ciężko pracujesz, dobrze jest mieć pracodawcę, który też pozwala ci też tak mocno odpoczywać jak Metis Communication. Oprócz trzech tygodni urlopu pracownicy mają wolne urodziny i tydzień urlopu premiowego w ostatnim tygodniu grudnia. Po czterech latach pracy w firmie otrzymują dodatkowy czwarty tydzień urlopu. Po pięciu latach pracy mają prawo do piątkowych dni urlopowych w okresie letnim. Właściwa równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest cechą charakterystyczną kultury firmy Metis.
Skoncentruj się na rodzinie
Deloitte oferuje niesamowite korzyści dla przyszłych rodziców. Zarówno matki, jak i ojcowie, mogą otrzymać do 16 tygodni płatnego urlopu rodzicielskiego, aby związać się z nowymi dziećmi po urodzeniu lub adopcji. Urlop można wykorzystać również na opiekę nad współmałżonkiem, partnerem życiowym, dzieckiem, rodzeństwem lub rodzicem z ciężkim stanem zdrowia. Uprawnionym pracownikom można nawet zwrócić do 25 000 USD wydatków związanych z adopcją.
Usługi zdrowotne na miejscu
Oprócz standardowych świadczeń zdrowotnych Steelcase dba o zdrowie swoich pracowników w biurze. Firma projektowo-produkcyjna ma na miejscu centrum dobrego samopoczucia, w którym pracownicy mogą umówić się na wizytę u masażysty lub zarejestrowanej pielęgniarki. Firma oferuje również stacje ze „zdrowszymi posiłkami domowymi” w swoich stołówkach, w których pracownicy mogą przygotować posiłek do ugotowania w domu. Steelcase prowadzi również Curious Minds, serię wykładów na takie tematy, jak zdrowie osobiste i opieka nad osobami starszymi.
Wsparcie zdrowia psychicznego
Capital One Financial to kolejna firma, która dba o dobro swoich pracowników, w tym o ich zdrowie psychiczne. Program pomocy pracownikom firmy zapewnia doradztwo osobiste lub telefoniczne, a także usługi informacyjne, które pomagają przy dużych zmianach, takich jak przeprowadzka lub urodzenie dziecka.
Kształcenie ustawiczne
Ponieważ koszty szkolnictwa wyższego wciąż rosną powyżej tego, na co stać wielu ludzi, firmy oferują pomoc w nauce jako dodatek do zatrudnienia. W Starbucks – znanej wielu osobom jako jedna z amerykańskich firm z najlepszymi świadczeniami – pracownicy w pełnym i niepełnym wymiarze godzin mogą korzystać z planu uczelni online, aby uzyskać tytuł licencjata w stanie Arizona z pełnym zwrotem czesnego.
W 2017 roku Starbucks rozszerzył plan o nowy program Pathway to Admission , który daje pracownikom nie kwalifikującym się pod względem akademickim kolejną szansę na zdobycie kwalifikacji. Specjaliści ASU ds. Wsparcia współpracują z pracownikami, aby pomóc im w zdobyciu kwalifikacji poprzez określenie, jakich kursów potrzebują. Następnie mogą wziąć udział w maksymalnie 10 kursach dla studentów pierwszego roku bez opłat za naukę.
Spłaty kredytu studenckiego
Dla pracowników, którzy mają już dyplom, i zmagają się ze spłatą pożyczki studenckiej firma PwC zapewnia pomoc w spłacie zadłużenia oferując dodatek do pracy podobny do zwrotu czesnego. PwC oferuje swoim pracownikom 100 USD miesięcznie. Świadczenie jest dostępne przez okres do sześciu lat, co po uwzględnieniu odsetek może pomóc pracownikom zaoszczędzić nawet 10 000 USD.
Surfowanie po południu
Producent odzieży outdoorowej Patagonia zachęca swoich pracowników do aktywności fizycznej. Ta kalifornijska firma zapewnia swoim pracownikom rowery, boiska do siatkówki i jogę na miejscu. W unikalnym podejściu do koncepcji elastycznych godzin, pracownicy są zachęcani do złapania fali lub dwóch w środku dnia pracy: Recepcja publikuje codzienne raporty dotyczące surfowania i ogłasza w całej firmie w szczególnie dobre dni dotyczące mocy fal.
Oddanie
Liczne badania wykazały, że pracownicy, zwłaszcza z pokolenia millenialsów, cenią marki i pracodawców, którzy kładą nacisk na robienie dobra na świecie. Dlatego firmy takie jak Google – marka, która od dawna jest liderem z najlepszymi korzyściami dla pracowników – wnosi własny wkład w wolontariat. Google nie tylko dopasowuje pod pracowników pieniężne datki na cele charytatywne, ale za każde pięć godzin wolontariatu przekazuje 50 dolarów tej organizacji non-profit.
Imprezy biurowe
W Smule – twórcy aplikacji muzycznych, pracownicy mogą przynosić swoje instrumenty do biura na cotygodniowe jam session. Istnieją również różne imprezy świąteczne, w tym bal przebierańców na Halloween, lunch w Święto Dziękczynienia, środowe wieczory z grami i comiesięczne imprezy karaoke.
„W tym roku… obchodziliśmy Księżycowy Nowy Rok, robiąc razem pierogi” – powiedziała Sharon Negev, szefowa działu kadr w Smule. „Wierzymy, że rozwijanie silnego poczucia przynależności pracowników z różnych środowisk sprawia, że nasze doświadczenie jako pracownika i człowieka jest bardziej znaczące”.
Swoboda (i fundusze) podróżowania
Firma zajmująca się rezerwacją podróży HotelTonight daje pracownikom możliwość bezpłatnych podróży lub skorzystania ze zniżek dla pracowników dzięki kredytom hotelowym. Pracownicy HotelTonight mają szansę wygrać bezpłatne wakacje dzięki comiesięcznym wydarzeniom typu „spin-the-wheel”, a także mają prawo do elastycznego czasu wakacji, co pozwala im korzystać z aplikacji HotelTonight i przebywać w hotelach partnerskich.
Środowiska przyjazne zwierzętom
Kochasz swojego czworonożnego przyjaciela jak dziecko? To tak jak PetSmart, który oferuje pracownikom różnorodne korzyści związane ze zwierzętami. Oprócz 15% zniżki na artykuły związane ze zwierzętami ich pielęgnacją, pracownicy PetSmart otrzymują inne korzyści, takie jak bezpłatne szkolenia i zniżki na usługi weterynaryjne. A jeżeli nie chcą zostawiać psa w domu, wiele pracowników PetSmart zabiera ze sobą swoje zwierzęta do pracy.
Pomimo tego, że każdy pracownik uwielbia podwyżki i wynagrodzenia pieniężne, istnieje wiele innych sposobów nagradzania i przyciągania talentów. O tego typu benefitach mówi się częściej i głośniej, co pozwala firmom budować pozytywny i ciekawy wizerunek. Czy uważacie, że w Polsce system dodatkowych świadczeń rozwija się, czy jednak stoi w miejscu i uważany jest za rzecz zbędną? Jak to wygląda w waszych firmach?