„Wspaniali pracownicy są fundamentem wielkich firm”.
Firmy w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z siły tworzenia organizacji skoncentrowanych na ludziach, które doceniają szczęście pracowników tak samo, jak wynik finansowy. Jeśli zaopiekujesz się Swoimi ludźmi, zajmą się opiekę nad Twoimi klientami, a klienci wrócą.
Więcej „ludzkich” przywódców
Każdego dnia, w porze lunchu, 86-letni prezes wykonawczy Bill Marriott trafia do kawiarni na parterze siedziby głównej Bethesda, MD. Podnosi tacę, wybiera jedzenie, stoi w kolejce i płaci za swój posiłek, jak każdy inny pracownik. Następnie znajduje stolik i je lunch z każdym, kto chce do niego dołączyć. Pomimo tego, że jest prezesem i jedną z najbogatszych osób w kraju, Bill unika specjalnego traktowania. Pojawia się na lunchu, tak jak na spotkaniach zarządu, jako zwykła osoba. Współpracując z pracownikami i klientami, wnosi raczej zainteresowanie, obecność i troskę niż status, hierarchię i władzę.
Ten rodzaj pokornego przywództwa napędza lojalność, co zwiększa wysiłek i utrzymanie. Wzrosty te prowadzą do lepszej obsługi i inspiracji dla klientów, co przekłada się na przychody. W rzeczywistości wewnętrzne dane Marriott wskazują, że hotele, które osiągają wyższe wyniki w zakresie zaangażowania partnerów, poprawiają wyniki finansowe.
Bądź wzorowym przykładem.
Pracownicy reagują na otaczającą ich atmosferę, więc jeśli chcesz mieć pozytywną, zorientowaną na klienta kulturę, musisz sam modelować to zachowanie. Jeśli jesteś rozproszony, niespójny w swoich oczekiwaniach lub wypalony, wpłynie to na twój zespół. Jeśli odpowiadasz na wiadomość e-mail przez 3 dni, Twój zespół również uzna, że to w porządku. Traktuj swoich ludzi uczciwie, okaż im współczucie i bądźcie świadomy przykładu, który dajecie.
Daj społeczności okazję do zaangażowania.
Badania1 wykazały, że 70% pracowników stwierdziło, że ich praca była bardziej satysfakcjonująca, gdy po osiągnięciu wyznaczonych przez pracodawcę dodatkowych celów mieli możliwość zdobycia benefitu, na których im zależało. Zastanów się nad stworzeniem dopasowanego programu upominkowego, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników i wywrzeć większy wpływ na swoją społeczność. Takie programy mogą również podnieść reputację Twojej firmy. A dobrze prosperująca firma, dbająca o pracowników przyciąga wiele talentów.
Dział HR powinien dawać ludziom siłę, a nie przeszkodę
Kiedyś HR było postrzegane jako bariera ograniczona wymogami prawnymi, których jedynym celem było ograniczenie ryzyka dla pracodawcy. Dziś nowe HR ma na celu wzmacnianie pozycji ludzi, a nie przeszkadzanie w ich rozwoju. Mają za zadanie upewnienie się, że tworzą bezpieczną, pielęgnującą kulturę, która wspiera ludzi. Obejmuje to liderów zespołów szkoleniowych, którzy będą skutecznymi i wspierającymi menedżerami osób. Chodzi również o stworzenie kultury firmy, która jest różnorodna i traktuje pracowników z szacunkiem, tak aby wszyscy czuli się włączeni. W tej nowej kulturze, w której najważniejsi są ludzie, czasem ważne jest podjęcie decyzji właściwej dla danej osoby, ale niewłaściwej dla organizacji.
Stawianie ludzi na pierwszym miejscu i umożliwienie im rozwoju jest niezbędne, aby pracownicy byli wydajni, zaangażowani i szczęśliwi. Skoncentrowanie się na ludziach (teoretycznie) zawsze było obowiązkiem dla organizacji HR. Nadszedł czas, aby przywrócić ludzkość do „zasobów ludzkich” – i faktycznie zrobić różnicę dla waszego ludu.
Czy są narzędzia, które pomagają w firmie dbać o pracownika, szczególnie jako jednostkę? Znacie takie, a może używacie? Podzielcie się swoją wiedzą.
1 2016 Cone Communications Employee Engagement Study